مادربردهای Z690 شرکت ایسوس در اورکلاک رکورد شکنی می کنند


admin 24 فروردین 1401 2 دقیقه مطالعه
مادربردهای Z690 شرکت ایسوس در اورکلاک رکورد شکنی می کنند

ایسوس به عنوان یکی از شناخته شده ترین و پرفروش ترین برند های مادربرد در دنیا شناخته می شود و حالا با وجود مادربرد های جدید این کمپانی، ظاهرا این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد مادربردهای سری APEX ایسوس توانایی بالایی در اورکلاک حرفه‌ای دارند و اورکلاکر‌های معروف دنیا در رقابت ثبت رکود اورکلاک به نام خود از این سری مادربرد استفاده می کنند. اما جالب است بدانید که در رکورد تازه نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل، فرکانس کلی پردازنده تا 7543 MHz و در نسل جدید حافظه‌های DDR5 نیز تا 8704 MT/s اورکلاک شده است.
گرچه در هنگام اورکلاک کردن پردازنده، عملکرد کلی سیستم تا حد زیادی بهبود می‌یابد ولی همزمان فشار زیادی هم به مادربرد وارد م شود. مدار تغذیه و مواد بار رفته شده در تولید مادربرد نقش مهمی در پایداری این قطعه و فراهم کردن شرایط مناسب جهت اورکلاک را دارد.

مادربرد ROG MAXIMUS Z690 APEX شرکت ایسوس از یک سوکت 24 پین استفاده می کند و برق لازمه را با حداکثر جریان 105 آمپری تأمین می کند. همچنین دو سوکت 8 پین نیز جهت تأمین برق پردازنده روی برد قرار گرفته‌اند. تأمین برق مورد نیاز جهت اورکلاک پایدار، یکی از نکات مهم در هنگام اورکلاک‌های سنگین بشمار می‌رود و با وجود تأمین برق بصورت پایدار، امکان ثبت رکورد اورکلاک در سطح جهانی فراهم می‌گردد.
میزان فرکانس حافظه رم، در عملکرد کلی سیستم تأثیرگذار است. این مادربرد می‌تواند با از میان برداشتن محدودیت ولتاژ درگاه‌های حافظه رم تحت عنوان مدار مجتمع مدیریت توان، امکان اورکلاک حافظه‌های رم را به راحتی فراهم آورد. به طور همزمان با استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد ایسوس یعنی OptiMem III، مسیر ارسال و دریافت داده به صورت بهینه درمی‌آید و با یکپارچه‌سازی سیگنال و کاهش تداخل سیگنال، محدودیت عملکرد حافظه‌های رم به راحتی شکسته می‌شود.

 

این یک متن آزمایشی جهت بررسی محتوای سایت به شمار می رود.

برچسب‌ها :

One thought on “مادربردهای Z690 شرکت ایسوس در اورکلاک رکورد شکنی می کنند”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*