عدم حضور Halo در مراسم ایکس باکس به دلیل وفور بازی های فرست پارتی
فیل اسپنسر اخیرا در مصاحبه ای نسبت به عدم حضور Halo در مراسم ایکس باکس واکنش نشان داد و علت آن را وفور بازی های فرست پارتی حال حاضر دانست.
بی اغراق نیست اگر از Halo به عنوان بزرگترین فرنچایز مایکروسافت نام ببریم. در نتیجه تقریباً همیشه انتظار میرود که Halo در هر رویدادی که توسط این شرکت برگزار میشود، حضور داشته باشد. اتفاقی که هفته گذشته و در مراسم بزرگ سال 2023 ایکس باکس نیافتاد و این موجب شگفتی خیلی از طرفداران شد. مخصوصا وقتی می دانیم که آخرین نسخه این بازی، بخشی تمام آنلاین و رایگان در دل خود جای داده است.
گزارشها حاکی از این هستند که فعلاً در استودیو 343 Industries محتوای تک نفره جدیدی در دست ساخت نیست. اما پروژه Battle Royale تاتانکا که مدتها شایعه شده و توسط Certain Affinity توسعه یافته بود، انتظار می رفت که معرفی شود.
حال اسپنسر به تازگی در این خصوص توضیحاتی ارائه کرده است:
نمیتوانم بگویم که Halo از اهمیت کمتری برخوردار است. اما ما اکنون بیش از 20 استودیو داریم. من به سالهایی برمیگردم که اساساً چهار بازی داشتیم – Fable، Forza، Halo، Gears، چهار سوار آخرالزمان. اما اکنون بازی های بیشتری داریم که هرکدام برای خود حائز اهمیت هستند.
از این صحبت فیل اسپنسر در خصوص عدم حضور Halo در مراسم ایکس باکس می توان اینگونه برداشت کرد که فرنچایز اهمیت زیادی برای مایکروسافت دارد اما فعلا مشغول پروژه های دیگری هستند و در آینده امکان ارائه نسخه جدیدی از مجموعه وجود دارد.
اما ستاره اصلی رویداد ایکس باکس چیزی نبود جز استارفیلد که نمایشی اختصاصی و 45 دقیقه ای داشت. نمایشی که تحسین بسیاری از علاقه مندان و همچنین منتقدین را به همراه داشته و احتمالا از عناوین بزرگ و بسیار خوب امسال خواهد بود. فیل اسپنسر اخیرا اعلام کرد که توسعه بازی استارفیلد بیشتر از ردفال، تحت نظر ایکس باکس بوده است و احتمال شکست آن بسیار پایین قلمداد می شود.
منبع: Gamingbolt