تاد هاوارد از مزیت های انحصاری شدن بازی Starfield می گوید
تاد هاوارد کارگردان شناخته شده بتسدا، از مزیت های انحصاری شدن Starfield بر روی کنسول های ایکس باکس سخن می گوید.
مجموعه استودیو های بتسدا (به همراه کمپانی مادر آن یعنی زنیمکس) مدتی است که تحت مالکیت ایکس باکس هستند. پس از یک سال وقفه، بالاخره سال 2023، زمان عرضه انحصاری های کامل ایکس باکس از سوی این شرکت فرا خواهد رسید. دو بازی Redfall و عنوان موردانتظار Starfield برای عرضه در سال آینده برنامه ریزی شده اند.
انحصاری شدن استارفیلد بر روی کنسول های ایکس باکس، با توجه به موفقیت مجموعه های The Elder Scrolls و Fallout بر روی کنسول های پلی استیشن، برای بسیاری از افراد عجیب است.اما به گفته کارگردان این مجموعه ها یعنی تاد هاوارد، نه تنها انحصاری شدن استارفیلد غیرعادی نیست، بلکه برای توسعه بازی نیز مفید بوده است!
هاوارد اخیراً در یک پادکست درباره انحصاری شدن استارفیلد بر روی گنسول های ایکس باکس (و البته پی سی) صحبت کرد. وی با اشاره به بازی های قدیمی بتسدا نظیر Morrowind و Oblivion، عنوان کرد که تمرکز بر روی پلتفرم ایکس باکس، همیشه بخشی از رویکرد داخلی استودیو بوده است.
به خاطر داشته باشید که انحصاری بودن استارفیلد چیز عجیبی نیست. حتی اگر در قدیم، بازی هایی را بر روی پلی استیشن ارائه کرده باشیم. ما در ابتدا و به طور سنتی، توسعهدهندگان رایانههای شخصی بودیم که پس از مدتی به ایکس باکس رجوع کردیم. در آن زمان، این پلتفرم به خانه اصلی ما بدل شد.
عناوینی ، مانند Morrowind اساساً انحصاری ایکسباکس بود. Oblivion هم برای مدتی طولانی در انحصار کنسولی ایکس باکس قرار داشت. در نتیجه اینکه حالا بر روی توسعه بصورت انحصاری ایکس باکس متمرکز شده ایم، اصلا غیرعادی نیست.
هاوارد در ادامه توضیح داد که به جای تقسیم توجه به پلتفرمهای متعدد، آنها حالا فقط بر روی ایکس باکس و پی سی تمرکز دارند. اتفاقی خوب که مطمئناً توسعه استارفیلد از این انحصار بهره میبرد. وی همچنین متذکر شد که در حلال توسعه این عنوان، مهندسان سایر تیم های ایکس باکس نیز به آنها کمک کرده اند.
بازی موردانتظار استارفیلد به عنوان اولین انحصاری بزرگ ایکس باکس در نسل نهم، قرار است در نیمه اول سال 2023 عرضه شود. عنوانی که انتظار می رود معضل فقدان بازی انحصاری در ایکس باکس را حل کند.
منبع: gamingbolt