دلیل خریداری بتسدا، ترس از انحصاری شدن Starfield بر روی PS5 بوده است


شایان ترمیمی 3 تیر 1402 2 دقیقه مطالعه
دلیل خریداری بتسدا، ترس از انحصاری شدن Starfield بر روی PS5 بوده است

فیل اسپنسر در طول جلسه استماع مایکروسافت علیه FTC، فاش کرد که دلیل خریداری بتسدا، احتمال انحصاری شدن Starfield بوده است.

رسانه The Verge در این چند روز، اخبار زیادی از جلسه دادگاه مایکروسافت در خصوص خریداری اکتیویژن بلیزارد منتشر کرده است. یکی از این گزارش ها به یکی از دلایل خریداری شدن بتسدا (در واقع شرکت مادر آن یعنی زنیمکس) اشاره دارد. جایی که فیل اسپنسر در جلسه استماع گفت:

 در هنگام خریداری زنیمکس ZeniMax، یکی از انگیزه‌های ما این بود که سونی درخصوص بازیهای Deathloop و Ghostwire قراردادی انجام داده بود. قراردادی که این عناوین را بر روی کنسول آنها انحصاری میکرد و بر روی ایکس باکس منتشر نمی شدند.

بنابراین زمانی که احساس کردیم در مورد استارفیلد Starfield نیز ممکن است این اتفاق رخ دهد، تصمیم به خریداری شرکت بتسدا گرفتیم. چرا که نمیخواستیم از مالکیت محتوا عقب‌تر باشیم. زیرا به عنوان جایگاه سوم در دنیای کنسول ها، برای ماندگاری در این کسب و کار به محتوای خوب نیازمندیم.

در واقع اسپنسر استدلال می‌کند که استراتژی مایکروسافت و دلیل خریداری بتسدا راهی برای رقابت در بازار مقابل سونی است. شرکتی که در گذشته برای انحصار عناوینی مانند Deathloop و Ghostwire Tokyo پول پرداخت کرده است.

مطلب مرتبط: افزایش قیمت ایکس باکس سری ایکس و اشتراک گیم پس

البته اسپنسر از اظهار نظر درخصوص انحصاری شدن بازی های آینده فرنچایز Elder Scrolls خودداری کرد. وی تنها توضیح داد که با توجه به شرایط حال حاضر ساخت این بازی، هنوز برای تصمیم گیری درخصوص پلتفرم های مقصد آن زود است. فیل اسپنسر اخیرا اعلام کرده بود که عدم حضور Halo در مراسم ایکس باکس به دلیل وفور بازی های فرست پارتی در تقویم انتشار آینده این پلتفرم است.

منبع: Gamingbolt

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*