توسعه بازی استارفیلد بیشتر از ردفال، تحت نظر ایکس باکس بوده است


شایان ترمیمی 16 اردیبهشت 1402 3 دقیقه مطالعه
توسعه بازی استارفیلد بیشتر از ردفال، تحت نظر ایکس باکس بوده است

توسعه بازی استارفیلد بیشتر از ردفال زیر نظر تیم مدیریتی ایکس باکس بوده و احتمالا اثری بهتر از آن را شاهد باشیم.

اگر در اطلاع از جدیدترین اخبار بازی باشید، حتما از وضعیت انتشار فاجعه بار بازی ردفال (Redfall) مطلع هستید. این اثر که توسط استودیو آرکین (Arkane) توسعه یافته بود، نتوانست نظر مثبت منتقدان و  بازیکنان را جلب کند. پس از این عرضه بعد، فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ، در پادکست Kinda Funny به دفاع از خود پرداخته و اعلام کرد مدیریت ایکس باکس در روند ساخت این اثر دخالتی نداشته است. وی همچنین خاطرنشان کرد که نمرات بررسی “به طور قابل توجهی کمتر” از حد انتظارتشان بوده و آنها قبل از انتشار توسط تیم داخلی به بررسی این بازی پرداخته بودند.

فارغ از گفته های جنجالی این چند روز فیل اسپنسر، هنوز هم صحبتهای مهمی در خصوص آینده بازی های مهم ایکس باکس مطرح می شود. مخصوصا توسعه بازی استارفیلد که این روزها ، تمام توجهات را به خود جلب کرده است. فیل اسپنسر اخیرا در این خصوص گفت:

زمانی که استودیوها را خریداری می کنیم، بازی هایی توسط آنها در حال توسعه هستند و چیزهایی وجود دارد که یا در مراحل اولیه توسعه قرار دارند یا حتی هنوز تصور نشده اند. من فکر می‌کنم باید در تعامل با بازی‌هایی که در اواسط راه تولید هستند، بتوانیم پیشرفت کنیم.

اسپنسر سپس توضیح داد که اوایل کار،  نتوانسته اند تعامل خوبی با Arkane Austin انجام داده و به آنها در روند توسعه بازی اول شخص برای پلتفرم ایکس باکس کمک کنند.

تصور می کنم که اگر مت بوتی (ریاست استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس) و جیمی لدر (رئیس زنیمکس) تعامل خوبی داشته باشند، زودتر بتوانیم با استودیوهای مختلف خود تعامل داشته باشیم. ساده تر بگویم که اگر بتوانیم ما هم در روند ساخت برخی آثار حضور داشته باشیم، اوضاع خیلی بهتر می شود. چرا که  هر بازی که از تیم‌هایمان منتشر کنیم یک بازی ایکس باکس بوده و شخصاً مسئولیت آن بر عهده ماست.

از آنجایی که استارفیلد در زمان تصاحب بتسدا (Bethesda) توسط مایکروسافت در حال توسعه بود، Xbox توانست بهتر به آن کمک کند. ظاهراً این امکان در Redfall وجود نداشته است.

ما باید زودتر با استودیو آرکین و مدیر آن هماهنگ میشدیم. این مشکل کاملا از جانب تیم ایکس باکس است. مخصوصا اینکه با اثری بر روی موتور بازی سازی آنریل مواجهیم. چرا که در حال حاضر ما تعداد زیادی استودیو داریم که در طول این سال‌ها کارهای فوق‌العاده‌ای روی آنریل (Unreal) انجام داده‌اند، و فکر می‌کنم زمانی که آنها مشکلات خاصی داشتند، برای کمک به آنها دیر وارد عمل شدیم.

بازی استارفیلد در تاریخ 15 شهریور (6 سپتامبر) بر روی ایکس باکس سری اس و ایکس و همچنین پی سی عرضه خواهد شد. 21 خرداد و پس از مراسم مشترک سالانه ایکس باکس و بتسدا، این بازی نمایش جداگانه خود را خواهد داشت. انبوهی از گیم‌پلی‌های جدید، مصاحبه با توسعه دهندگان در خصوص توسعه بازی استارفیلد و اطلاعات پشت صحنه، محتویات این نمایش اختصاصی را تشکیل می دهند.

منبع: Gamingbolt

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*