فیل اسپنسر از اجتناب ناپذیر بودن افزایش قیمت ایکس باکس و گیم پس می‌گوید


حامد کفشگیری 5 آبان 1401 3 دقیقه مطالعه
فیل اسپنسر از اجتناب ناپذیر بودن افزایش قیمت ایکس باکس و گیم پس می‌گوید

افزایش قیمت ایکس باکس و گیم پس طبق نظر فیل اسپنسر بدیهی و کاملا محتمل است. گرچه این اتفاق تاکنون رخ نداده است.


فیل اسپنسر Phil Spencer، رئیس بخش بازی‌های مایکروسافت، از افزایش احتمالی قیمت ایکس باکس خبر داد. در حالی که این شرکت تاکنون قیمت کنسول‌ها، سرویس گیم پس و بازی‌های خود را حفظ کرده است. اسپنسر در یک مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت:

ما قیمت کنسول، قیمت بازی‌ها و اشتراک خود را حفظ کرده‌ایم. اما تصور نمی‌کنم بتوانیم به این روند ادامه دهیم. بالاخره ما هم در مقطعی باید قیمت‌ها را برای برخی چیزها افزایش دهیم. گرچه هنوز هم عقیده داریم، حفظ قیمت‌ها مهم است.

حدودا دو ماه قبل، سونی از افزایش قیمت PS5 به دلیل نرخ تورم بالای جهانی و همچنین روند نامطلوب ارز خبر داد. در آن زمان، اسپنسر گفته بود ایکس باکس از این روش پیروی نخواهد کرد. وی اظهار داشت: «وقتی مشتریان ما از نظر اقتصادی بیش از هر زمان دیگری دچار چالش و نامطمئن هستند، فکر نمی‌کنیم افزایش قیمت ایکس باکس و گیم پس حرکت درستی باشد.»

وی همچنین اعلام کرد که سرویس Game Pass اکنون به سوددهی رسیده است. اما طبق اعلام وی، رشد این سرویس در کنسول‌ها شروع به کند شدن کرده است. یکی از دلایل این اتفاق می تواند به فروش کمتر ایکس باکس در بازار اشاره کرد. گرچه اسپنسر امیدوار است روزی برسد که تمام دارندگان کنسول ها خواستار عضویت در این سرویس باشند.

مدتی قبل در افشای یک سند، فاش شده بود که تعداد مشترکین گیم پس با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است. در حالی که اشتراک‌ کنسول‌های جدید ممکن است کند شده باشد، گفته می‌شود که گیم پس بر روی رایانه‌های شخصی “با رشد باورنکردنی روبرو شده است”. این سرویس به طور کلی حدود 15 درصد از درآمد کلی محتوا و خدمات ایکس‌باکس مایکروسافت را به خود اختصاص می‌دهد. رقمی که اسپنسر معتقد است احتمالاً آن را حفظ خواهد کرد. او توضیح داد:

فکر نمی‌کنم این درصد بیشتر از این شود. گرچه درآمد کلی در آینده افزایش پیدا می‌کند، اما این درصد تغییر چندانی نخواهد کرد. بطور مثال هرگز به میزان 50 تا 70 درصد از درآمد کل نخواهد رسید.

در حال حاضر “بیش از 20 میلیون نفر” از این سرویس برای تجربه بازی ها استفاده می‌کنند.

منبع: Eurogamer

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*