امریکایی ها در سال 2022 مبلغ 57 میلیارد دلار برای بازی هزینه کرده اند


حامد کفشگیری 28 دی 1401 3 دقیقه مطالعه
امریکایی ها در سال 2022 مبلغ 57 میلیارد دلار برای بازی هزینه کرده اند

هزینه بر روی بازی به 57 میلیارد دلار در سال 2022 رسید. این رقم گرچه کاهش داشته اما همچنان صنعت بازی را بر قله سرگرمی ها نگه می دارد.

طبق گزارش شرکت NPD، امریکایی ها در سال 2022 نسبت به سال گذشته، کمتر بر روی سرگرمی اول دنیا یعنی بازی ویدیویی هزینه کرده اند. پیش از این نیز از افزایش درآمد بازیهای ویدیویی در بریتانیا گفته بودیم. بازی کال آف دیوتی مدرن وارفر 2 (Call of Duty: Modern Warfare 2) هم توانست لقب پرفروش‌ترین عنوان سال را به خود اختصاص دهد. در بخش فروش کنسولی، با توجه به افزایش موجودی PS5 اما همچنان نینتندو سوییچ پر فروش ترین بوده است.البته عملکرد دو ساله پلی استیشن 5 حاکی از آن است که این کنسول حاکم بازار محسوب می شود. در این میان نباید از ایکس باکس هم قافل شد. در واقع عملکرد دو ساله ایکس باکس سری ایکس و اس نشان از آینده ای بسیار روشن می دهد.

تراکنش مالی صنعت بازی ها در سال 2022

میزان فروش کنسول و سخت افزار بازی در سال 2022

فروش سخت‌افزار بازی در سال 2022 با افزایش درآمد کنسول ها به 6.57 میلیارد دلار افزایش یافت. بدون شک بیشتر شدن این رقم به افزایش موجودی کنسول های نسل نهمی علی الخصوص پلی استیشن 5 مربوط می شود. این رقم نسبت به سال 2022 با افزایش 8 درصدی روبرو بوده است.

علیرغم افزایش موجودی PS5 در سراسر جهان، این کنسول پا به سن گذاشته نینتندو یعنی سوییچ بود که پیشتاز فروش سال 2022 شد. این درحالیست که پلی استیشن 5 پرفروش ترین پلتفرم از لحاظ مبلغ در فروش سخت افزاری به دلار و در سال 2022 محسوب می شود.

نکته جالب توجه دیگر، افزایش هزینه مصرف کنندگان برای لوازم جانبی بازی ست که در سال 2022 میزان 8 درصد افزایش یافت. این مبلغ اکنون به 2.5 میلیارد دلار رسید. کنترلر بی سیم Xbox Elite Series 2 پرفروش ترین گیم پد در طول سال بود. باید دید در سال 2023 و با عرضه دوال سنس اج و هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2، فروش این بخش چه میزان رشد خواهد کرد.

هزینه بر روی بازی به 57 میلیارد دلار در سال 2022 و کنسول های بازی

میزان فروش بازی ها در سال 2022

طبق این اطلاعیه، فروش بازی و میزان هزینه بر روی بازی به 57 میلیارد دلار در سال 2022 و قاره امریکا رسیده است. این رقم نشان دهنده کاهش 5 درصدی نسبت به سال 2021 است که 60 میلیارد دلار برآورد شده بود. بخش نرم افزار (همان فروش بازی ها) بیشترین درآمد سال (با 84 درصد) را تشکیل می دهد. بدین صورت که هزینه محتوای بازی در سال 2022 به 47.5 میلیارد دلار رسیده است. فروش نرم افزار نسبت به سال 2021 هم کاهش 7 درصدی را نشان می دهد. این میزان شامل بازی های دیجیتال، DLC و اشتراک در کنسول ها، فضای ابری، موبایل، کنسول های قابل حمل، رایانه شخصی و سخت افزار VR می شود.

اما طبق معمول هر سال یک عنوان از مجموعه کال آف دیوتی به عنوان پرفروش ترین بازی سال انتخاب شد. این بار بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 پرفروش‌ترین بازی سال 2022 بود و بازی تحسین شده الدن رینگ محصول کمپانی باندای نامکو و استودیو فرام سافتور در رتبه دوم قرار گرفت. بازی Madden NFL 23 از EA هم سومین عنوان پرفروش سال بود.

هزینه بر روی بازی به 57 میلیارد دلار در سال 2022

در بخش بازی‌های انحصاری ۲۰۲۲، God of War: Ragnarok پرفروش‌ترین بازی کنسول‌های پلی‌استیشن بود، فروش بازی Pokémon: Scarlet و Violet هم شماره یک پلتفرم‌های نینتندو بودند و لقب برترین بازی انحصاری مایکروسافت از منظر فروش به فورزا هورایزن 5 رسید.

در ادامه می توانید جدول پرفروش ترین بازی های سال 2022 در امریکا را مشاهده کنید.

پرفروش ترین ها و هزینه بر روی بازی به 57 میلیارد دلار در سال 2022

منبع: Gameindustry

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*