قصد مایکروسافت برای خرید سگا و بانجی جهت توسعه گیم پس
در ادامه دادگاه شکایت FTC، از قصد مایکروسافت برای خرید سگا و بانجی جهت توسعه و گسترش گیم پس بر روی رایانه های شخصی اطلاع رسانی شد.
بر اساس جدیدترین اسناد داخلی منتشر شده به عنوان بخشی از جلسه استماع کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، مایکروسافت در کنار خرید شرکتهای بزرگی مانند بتسدا و تلاش فعلی برای خرید اکتیویژن بلیزارد، به دنبال خرید شرکتهای کوچکتر سگا و بانجی نیز بود.
طبق گزارش رسانه The Verge، فیل اسپنسر، رئیس ایکسباکس، به ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت و همچنین امی هود، مدیر مالی مایکروسافت، در مورد خرید احتمالی استودیوهای بازی سگا از شرکت مادر سگا سامی، نامهای نوشته بود. هدف از این خرید، تقویت رشد PC و Xbox Game Pass در آسیا بود.
اسپنسر خطاب به نادلا و هود گفته بود:
جذابیت جهانی IP محبوب سگا به گسترش دسترسی Xbox Game Pass به مخاطبان جدید در سراسر جهان، به ویژه در آسیا، که محتوای محلی برای موفقیت بسیار مهم است، کمک خواهد کرد.
اگر مایکروسافت خرید سگا را دنبال میکرد، حقوق چندین فرنچایز را هم روی رایانههای شخصی و هم کنسولها، از جمله سری Total War و همچنین فرنچایزهای Like a Dragon و Sonic دریافت میکرد.
از سوی دیگر، خرید دوباره بانجی Bungie می توانست برگ برنده این شرکت در صنعت بازی های آنلاین باشد. البته همانطور که می دانیم، سونی اکنون صاحب بتسدا به شمار می رود. احتمالا سونی هم پس از دانستن این قصد، تصمیم به خرید بانجی گرفته است. همانطور که دلیل خریداری بتسدا، ترس از انحصاری شدن Starfield بود.
منبع: Gamingbolt