سخت افزار پلی استیشن 4 در توسعه بازی God Of War Ragnarok مشکل‌زا نبوده است


حامد کفشگیری 2 آبان 1401 3 دقیقه مطالعه
سخت افزار پلی استیشن 4 در توسعه بازی God Of War Ragnarok مشکل‌زا نبوده است

سخت افزار پلی استیشن 4 مربوط به 9 سال پیش است. اما این مسئله باعث ایجاد محدویدت و مشکل در توسعه بازی God Of War Ragnarok نشده است.


یکی از موارد مورد بحث در میان اهالی صنعت بازی، عرضه نسخه های میان نسلی از بازی هاست. اغلب منتقدین و بازیکنان معتقدند که این روند در انتشار، یکی از دو نسخه را تحت تأثیر نامطلوب قرار می‌ دهد. اغلب، نسخه‌ای که روی سخت‌افزار کم‌قدرت اجرا می‌شود، مشکلات فنی مهمی خواهد داشت. نمونه بارز این اتفاق، مشکلات بازی Cyberpunk 2077 در زمان عرضه بود. اما ظاهرا این مشکلی بوده که استودیو سانتا مونیکا Santa Monica کاملا به آن آگاهی داشته و نهایت تلاش برای جلوگیری از این اتفاق را کرده است.

برونو ولاسکوئز، کارگردان انیمیشن بازی گاد آف وار رگناروگ در مصاحبه اخیر با Eurogamer در این خصوص توضیح داد. وی اعلام کرد که از همان ابتدا، استودیو می دانست که God of War Ragnarok برای PS4 نیز عرضه خواهد شد. به این ترتیب، این استودیو تصمیم گرفت از داستان تا جنبه‌های فنی، این نسخه بهترین تجربه بر روی سخت افزار پلی استیشن 4 باشد.

از همان ابتدا می‌دانستیم که این یک بازی PS4 نیز خواهد بود، زیرا می‌خواستیم از بازیکنان بیشتری پشتیبانی کنیم. افراد زیادی بودند که از تجربه نسخه 2018 بر روی PS4 لذت برده بودند. بنابراین از همان ابتدا، تصمیم جدی بر عرضه بازی برای پلی استیشن 4 داشتیم. ما قصد داریم این بازی را به بهترین تجربه بر روی کنسول PS4 تبدیل کنیم. هدف ما این بود که از هر نظر ممکن از God of War 2018 پیشی بگیریم و داستانی که شروع کرده بودیم را به پایان برسانیم.

مسلماً تجربه بازی بر روی PS5، با وجود بازخورد لمسی، صدای سه بعدی، نرخ فریم بالاتر و گرافیک و بافت بهتر، خارق العاده خواهد بود. این مورد دقیقاً مانند مواد اضافه بر روی کیک است. در نظر گرفتن این فلسفه و رویکرد به ما کمک کرد تا اهدافی را برای خود تعیین کنیم. اینکه می‌خواهیم یک تجربه عالی بر روی PS4 و تجربه ای کامل تر روی PS5 ایجاد کنیم.

حالا که ساخت God Of War Ragnarok به پایان رسید، ولاسکوئز اعلام کرد که سانتا مونیکا به تمام اهداف خود در توسعه این بازی دست پیدا کرده است:

نکته منحصر به فرد در مورد این بازی این است که چون ما در ابتدا قصد ساخت بهترین نسخه PS4 را داشتیم، اهداف خاصی وجود داشت که می‌خواستیم به آنها برسیم. مانند پایان داستان، دو برابر کردن شخصیت‌ها، تنوع بیشتر دشمن و … بنابراین، به هیچ وجه احساس محدودیت نکردیم و توانستیم به اهداف تعیین شده برسیم.

این خبر بسیار خوبی برای دارندگان کنسول پلی استیشن 4 به حساب می آید. اینکه می توانند با گذشت 2 سال از شروع نسل جدید کنسول ها، همچنان تجربه ای شگفت انگیز داشته باشند. البته فضای ذخیره سازی 120 گیگابایت مورد‌نیاز این بازی، معضل بزرگی برای آنها خواهد بود.

این بازی در تاریخ 18 آبان 1401 برای دو کنسول PS4 و PS5 منتشر خواهد شد. سونی به تازگی اولین قسمت از پشت صحنه مراحل ساخت گاد آف وار رگناروک را منتشر کرده که می توانید در جیجوگیم مشاهده کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*