مکس پین در بازسازی معرفی شده توسط رمدی چه چهره ای خواهد داشت؟


admin 19 فروردین 1401 5 دقیقه مطالعه
مکس پین در بازسازی معرفی شده توسط رمدی چه چهره ای خواهد داشت؟

قهرمان پر از درد و رنج دنیای بازی چه ظاهری خواهد داشت؟ شاید این موضوع مهمترین و با اهمیت ترین نگرانی در مورد بازسازی پیش رو نباشد اما قطعا در تجربه ما تأثیر گذار خواهد بود. چند روز گذشته را با فکر کردن به چهره مکس پین گذرانده ام. می دانم که کمی عجیب است، اما زمانی که رمدی و راک استار در حال همکاری در بازسازی دو بازی ابتدایی از این سری بازی ها باشند؛ بسیار دور از انتظار است که فیس لیفت دیگری از این کارآگاه NYPD مشهور نبینیم.

اگر به گذشته نگاه کنیم، مکس پین در دو دهه گذشته سه چهره بر تن کرده است – اگر چهره مارک والبرگ در فیلم مکس پین را درنظر نگیریم، که همان بهتر درنظر نگرفته و فراموشش کنیم. – سم لیک، کارگردان خلاق استودیو رمدی، مدل چهره مکس پین در سال 2001 بود. نتیجه تلاش استودیو برای تطبیق جاه‌طلبی‌های خود در برابر بودجه محدود تولید که حتی آنتاگونیست اصلی بازی، “نیکول هورن”، هم توسط مادر سم لیک به تصویر کشیده شد. با موفقیت بازی نخست، پولی به دست آمد که رمدی از آن برای انتخاب “تیموتی گیبز” جهت نقش آفرینی در نسخه دوم در سال 2003 استفاده کرد. یک دهه بعد، زمانی که راک استار گیمز چالش مکس پین 3 را پذیرفت، این استودیو “جیمز مک کافری” را به عنوان چهره پین ​​انتخاب کرد. یک تناسب طبیعی مابین صدا و تصویر، با توجه به اینکه او از زمان آغاز به کار این مجموعه، شخصیت مکس پین را صداپیشگی کرده بود.

بازی اول مکس پین

چهره جذاب سم لیک (Sam Lake) در نقش مکس پین

کدامیک بهترین اجرا را داشتند؟ عقلم می گوید گیبز، که چهره‌ای برای هوشیاری در جستجوی عدالت داشت. اما قلبم می گوید لیک، که با آن چهره اخمو و کاریزماتیک هرگز فراموشش نخواهم کرد. البته در مورد مک‌کافری، فکر می‌کنم که او به عنوان یک کاراگاه خصوصی با پیراهن گلدار، کار فوق‌العاده‌ای انجام داد.

حال مشکل این است که اکنون هیچ کدام برای مکس پین مناسب نیستند. زیرا که اگر به خاطر داشته باشید، دو بازی اول در جدول‌های زمانی غیرخطی کار می‌کنند و از طریق رویدادها به جلو و عقب می‌پرند تا تنش و پیچش های داستانی ایجاد کنند.

مکس در جریان «قتل عام اقامتگاه پین» حدوداً 33 سال سن دارد و زمانی که در خیابان‌های سرد و مرموز شهر نیویورک طی وقایع این دوبازی قدم می زند، در اواخر 30 سالگی است. گیبز در حال حاضر 54 ساله و مک کافری 63 ساله است. مگر اینکه رمدی قصد تغییر اساسی شخصیت را داشته باشد، زیرا این بازیگران توانایی پریدن بین پد های بدلکاری همراه با لباس موشن کپچر را نخواهند داشت و صد البته چهره آنها برای یک ” مکس پین” جوان و 30 ساله مناسب نیست. در مورد سم لیک اما موضوع متفاوت است. در حالی که این مرد 52 ساله مطمئناً هنوز هم می‌تواند آن اخم و حالت صورت را بوجود آورد – و البته اخیراً دیده شده است که کت چرمی قدیمی پین را از انبار بیرون می‌کشد و کاملاً آن را تکان می‌دهد – احتمال رخ دادن این اتفاق با توجه به سمت وی (مدیریت استودیو) بعید است. صد البته که فکر کردن به آن برای ما سرگرم کننده است، اما لازم به یادآوری است که او همچنین یکی از بزرگترین استودیوهای بازی فنلاند را برای رهبری دارد.

 

بازسازی مکس پین و موتور نورث لایت

رمدی و راک استار هنوز جزئیات زیادی در مورد بازسازی مکس پین ارائه نکرده‌اند، و ممکن است استودیوها این شخصیت را به طور کامل بازسازی کنند. در حالی که گزینه پیری گیبس یا مک کافری وجود دارد (همانطور که راک استار تا حدی در برخی از صحنه های مکس پین 3 انجام داد)، حفظ درجه ای از هماهنگی بین بافت های صورت و نوستالژی، و چسباندن صورت به بدن متحرک شخص دیگری، می تواند چالشی جدی برای آنها ایجاد کند.

همانطور که در بازی های کنترل (Control) و کوانتوم بریک (Quantum Break) ثابت شد، استودیو رمدی مسلماً یکی از پیشتازان صنعت بازی در ضبط حرکت و نقشه برداری چهره است. این استودیو در بازی علمی-تخیلی خود در سال 2016، کاراکترهایی کاملا شبیه به شاون اشمور، آیدان گیلن، پاتریک هوزینگر، دومینیک موناگان، لنس ردیک و دیگر استعدادهای هالیوود را به تصویر کشید، و پس از آن با حضور کورتنی هوپ که از او به عنوان یکی از بهترین بازیگران صنعت بازی یاد می شود، ماجراجویی جذابی را در بازی کنترل رقم زد.

با توجه به اینکه نسخه بازسازی شده مکس پین قرار است در موتور اختصاصی این استودیو ساخته شود – که برای اولین بار جهت استفاده در کوانتوم بریک طراحی شده، در بازی کنترل بهبود یافته و قرار است ستون فقرات آلن ویک 2 باشد – منطقی است که استودیو بخواهد بازیگر جدیدی را به عنوان مکس پین انتخاب کند. فردی که بتواند بیشترین شباهت و هماهنگی با پروتاگونیست این مجموعه را داشته، و صد البته بتوانید نقش آفرینی خوبی در خیابان های سرد نیویورک و هنگام استفاده از Bullet-Time ارائه دهد.

ضمن حضور راک استار در تولید این بازی – زیرا تیک-تو حقوق این آی پی را در سال 2002 به قیمت 34 میلیون دلار خریداری کرد – بعید نیست که این بازسازی به عنوان فرصتی برای معرفی این سری به نسل جدیدی از بازیکنان و سپس گسترش آن در آینده به وجود می آید. و البته با توجه به فاصله 10 ساله بین Max Payne 2 و Max Payne 3 ، مکان های زیادی برای رمدی و راک استار وجود دارد که با همکاری یکدیگر قادر به روایت آن خواهند بود.

جیمز مک کافری

جناب جیمز مک کافری، که با صدای جادویی خود، به شخصیت مکس پین در هر سه بازی جان بخشید.

چه کسی در بازی جدید مکس پین صداپیشه شخصیت اصلی خواهد بود؟

هنوز مشخص نیست که مک‌کافری، صداپیشه قدیمی، باز هم صداپیشگی شخصیت را برعهده بگیرد که امیدوارم این اتفاق بیافتد. البته با توجه به همکاری وی با رمدی به عنوان رئیس ترنچ در بازی کنترل، و توماس زین در Alan Wake ، بعید نیست که استودیو بازهم به سراغش برود. همچنین لازم به ذکر است که هر کاری رمدی در این بازسازی با مکس پین انجام دهد، در نهایت می‌تواند به گسترده تر شدن دنیای متصل رمدی (Remedy Connected Universe) که جهان‌های Alan Wake، Quantum Break و Control را به هم متصل می‌کند، بازگردد.

مک کافری همچنین صداپیشگی الکس کیسی را در آلن ویک، که موضوع اولین کتاب آلن بود، برعهده داشت – یک فیلم هیجانی جنایی که مدت ها تصور می شد به طور آزاد از مکس پین الگوبرداری شده است. پس اگر دنیاهای Remedy با هم برخورد کنند، مک کافری قبلاً در آن حضور داشته است.

بنابراین گرچه بازسازی مکس پین که «در حال حاضر در مرحله توسعه مفهومی قرار دارد» احتمالاً چند سال تا انتشار فاصله دارد، اما بهتر است از همین حالا خود را برای اجتناب‌ناپذیر بودن پوشیدن چهره جدید دیگری از مکس پین آماده کنید.

نظر شما در مورد بازیگر نقش مکس پین در بازسازی دو قسمت اول این مجموعه چیست؟ با حضور چه بازیگر و صدا پیشه ای در قالب این شخصیت موافق هستید؟

 

این مطلب، ترجمه ی نوشته ای با همین نام در وب سایت Gamesradar می باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*