توضیح تهیه کننده فاینال فانتزی 16 در مورد سیستم مبارزات بازی


حامد کفشگیری 29 مرداد 1401 3 دقیقه مطالعه
توضیح تهیه کننده فاینال فانتزی 16 در مورد سیستم مبارزات بازی

فاینال فانتزی هر روز بیشتر از قبل به سمت استفاده از مبارزات اکشن همزمان می رود. این در حالیست که طرفداران قدیمی آن همچنان عاشق مبارزات نوبتی هستند.


بحث در مورد بازی‌های فاینال فانتزی در بین طرفداران آن می‌تواند گاهی به حاشیه کشیده شود. زیرا هر بازی از آن سیستم مبارزات و مکانیک متفاوت، و حتی داستانی خاص را دنبال می کند. بدین ترتیب در بین طرفداران ، این وضعیت که عاشق یک نسخه از بازی بوده در حالی که از نسخه دیگر تنفر داشته باشند، کاملاً عادی است.

گرچه به همین دلیل است که  مطمئناً فاینال فانتزی یکی از بهترین مجموعه های تاریخ است. زیرا در ضمن عوض کردن مکانیزم گیم پلی توانسته همچنان بدرخشد و طرفداران بیشتری را جذب این مجموعه بزرگ کند.

نائوکی یوشیدا تهیه کننده بازی فاینال فانتزی 16 ( Final Fantasy XVI ) هم بر این موضوع واقف است. یوشیدا در مصاحبه‌ای با سایت ژاپنی Comic Days ، درباره نگرانی‌هایی که برخی از طرفداران قدیمی‌تر ممکن است در مورد تغییر سیستم مبارزات این مجموعه به مبارزات مبتنی بر اکشن احساس کنند، می گوید:

ما می خواهیم تمام دنیا، به ویژه نسل جوان، این بازی را انجام دهند. بازی‌های رایج امروزی، بازی‌های بصری هستند که در آن شما یک دکمه را فشار می‌دهید و شخصیت به تفنگ شلیک می‌کند یا شمشیر به دست می‌گیرد، و سبک سنتی نقش آفرینی که شامل مبارزات نوبتی می شود، دیگر برای آنها آشنا نیست.

این یک واقعیت است که باید بپذیریم. به همین دلیل است که نبردهای فاینال فانتزی 16 بسیار اکشن هستند. ما می خواهیم کاری کنیم که مردم در سراسر جهان، این بازی را تجربه کرده و آن را عالی توصیف کنند.

این حرف ها در پاسخ به سوالی گفته شد که برخی از طرفداران نا امید هستند و تصور می کنند با آثاری مانند نسخه پانزدهم و همچنین بازسازی نسخه هفتم؛ ریشه‌های نوبتی به نفع سبک مدرن‌تر مبارزه برای همیشه کنار گذاشته است.

مسلماً نمی توانیم خواسته‌های همه را برآورده کنیم. بنابراین به همه اعضای تیم گفته‌ام که اولین کاری که باید انجام دهیم این است که  تجربه ای را خلق کنیم که سرگرم کننده باشد. همچنین مطمئن شویم که بازیکنان به آن میزان از سرگرمی خواهند رسید و بازی را دوست خواهند داشت.

این بحث خوب یا بد نیست، بر اساس ترجیحات و سن بازیکن تفاوت وجود دارد. نقش آفرینی های رومیزی، سرمنشاً بازی های نقش آفرینی امروز هستند. مطمئناً نوع فرامین و اجرای مبارزات در این بازی ها هم از نقش آفرینی ها رومیزی الهام گرفته شده اند. چیزی که به آن کاملاً واقف هستم و به توسعه آن هم ادامه خواهیم داد. اما همزمان باید برای رسیدن به فروش قابل انتظار بازی فاینال فانتزی 16 و تأثیری که بازی بر این مجموعه و جامعه هواداری خواهد گذاشت هم فکر کنم.

صحبت های یوشیدا تا حدودی آشنا به نظر می رسند. مدت زیادیست که توسعه دهندگان از هزینه های بالای ساخت بازی های داستان محور گلایه دارند و رسیدن این بازی ها به نقطه سود آور هر روز سخت از قبل می شود. بدین ترتیب تصمیم اسکوئر اینکس و سازندگان بازی فاینال فانتزی 16 قابل پذیرش و معقول به نظر می رسد.

بازی مورد انتظار Final Fantasy XVI در زمان نامعلومی از سال 2023 بصورت انحصاری بر روی پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد. ساخت این بازی برعهده یکی از استودیو های اسکوئر اینکس می باشد.

 

منبع: PushSquare

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*