استودیو Mimimi تعطیل شد – پایانی بر سبک RTT
استودیو Mimimi که به واسطه احیاء سبک RTT (ریل تایم تاکتیکز) و مجموعه دسپرادوز مشهور شده بود، به پایان خط رسیده است.
در جدیدترین اخبار بازی های ویدیویی، استودیو Mimimi Games طی بیانیه ای اعلام کرد که بازی Shadow Gambit: The Cursed Crew آخرین اثر آنها خواهد بود. بدین ترتیب، استودیو طلایه دار سبک فراموش شده RTT و سازنده آثار موفقی همچون Shadow Tactics، Desperados III و Shadow Gambit: The Cursed Crew پس از 12 سال تعطیل خواهد شد.
استودیو Mimimi در حال حاضر بر روی محتوای اضافی بازی Shadow Gambit: The Cursed Crew تمرکز کرده است. اما طبق گفته رسمی، با همکاران خود در صنعت بازی در تماس خواهد بود تا به تیم توسعه دهندگان خود کمک کند تا در استودیوهای جدید موقعیت شغلی بیابند. این استودیو در مجموع شامل 38 کارمند بوده و در مونیخ آلمان مستقر بود.
در ادامه می توانید بیانیه کامل این استودیو را مطالعه کنید:
جامعه، تیم و صنعت عزیز،
امروز با دلی مملو از اندوه باید این خبر را به اشتراک بگذاریم که Shadow Gambit The Cursed Crew آخرین بازی Mimimi خواهد بود. همانطور که به بازیهای سفر 15 ساله استودیومان نگاه کرده و برای آن سوگواریم. ما از عشق و حمایت باورنکردنی که از همه شما دریافت کردیم سپاسگزاریم. هر اثری را که ساختهایم، گرامی داشته و به آنچه که بهعنوان یک استودیو توانستهایم به انجام برسانیم، افتخار میکنیم.
15 سال گذشته از زندگی ما که صرف کار بر روی بازیهای جاهطلبانه مان شد، تلفات شخصی سنگینی بر ما و خانوادههایمان وارد کرد. اما پس از انتشار Shadow Gambit، ما به این نتیجه رسیدیم که زمان مناسبی فرا رسیده تا رفاه خود را در اولویت قرار داده و به جای آغاز پروسه چند ساله ساخت اثری دیگر، توقف کنیم. این تصمیم بدان معناست که تولید بازی بزرگ جدیدی را شروع نخواهیم کرد، اما به حمایت کامل از Shadow Gambit ادامه خواهیم داد. در حال حاضر روی یک پچ برای تمامی پلتفرمها کار میکنیم که برای عرضه در اواخر سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است. تلاشی با تمام وجود که مطمئن هستیم که شما هم به اندازه ما آن را دوست خواهید داشت!
در چند ماه آینده به آرامی افراد مستقر در استودیو را کاهش خواهیم داد. این تصمیم قبل از انتشار این بیانیه، در جلسه ای با کل تیم به اشتراک گذاشته شد. البته تمام تلاش خود را برای حمایت از تیم خود انجام خواهیم داد. بدین معنی که در تلاشیم تا شغل های جدید و مناسبی برای تمام بازیسازان Mimimi پیدا کنیم. به لطف عرضه موفقیت آمیز اخیر بازی Shadow Gambit، میتوانیم به تمامی کارکنان پاداشی بپردازیم تا در طول پروسه انتقال به آنها کمک کرده باشیم.
از جامعه و طرفداران خود برای انجام بازی های ما و تعامل با ما تشکر می کنیم. شادی و حمایت شما چیزی بود که به اشتیاق ما دامن زد! همچنین از همتایان خود در صنعت سپاسگذاریم که در تمام مراحل رشد شرکت به ما کمک کردند. راهنمایی شما برای موفقیت ما بسیار مهم بود!
و در پایان از شرکای تجاری خود، به ویژه Kowloon Nights، THQ Nordic، و Daedalic Entertainment، و همچنین از تمام شرکای خارجی و شرکت هایی که با ما کار کرده اند، تشکر میکنیم. همچنین، با تشکر از هر دو صندوق بازی های منطقه ای باواریا FFF بایرن و کمک هزینه بازی های آلمانی BMWK. بدون بودجه، مهارت ها و کمک همه شما، این سفر ممکن نبود. و مهمتر از همه، می خواهیم از کل تیم و همه کسانی که در هر عنوان با ما در این بازی ها همکاری کردند تشکر کنیم. شما میمیمی را تبدیل به همانی کردید که باید میشد!
همچنان عاشق بازی های ویدیویی هستیم. واقعاً عملکرد خوبی داشتیم و واقعاً از همه اینها سپاسگزاریم! دومینیک و یوهانس – مؤسسین استودیو
منبع: Gematsu