چگونه از آیپد به عنوان صفحه نمایش استیم دک استفاده کنیم؟


حامد کفشگیری 3 مرداد 1402 4 دقیقه مطالعه
چگونه از آیپد به عنوان صفحه نمایش استیم دک استفاده کنیم؟

اگه با اندازه، میزان روشنایی و کیفیت صفحه نمایش استیم دک مشکل داری و میخوای از آیپد به عنوان صفحه نمایش اون استفاده کنی، ما این مطلب از جیجوگیم رو برای شما آماده کردیم.

عرضه کنسول استیم دک (Steam Deck) توسط شرکت ولو (Valve) با استقبال گسترده ای روبرو شد. این کنسول دستی به لطف عملکرد عالی، طراحی ارگونومیک و از همه مهم تر، تعداد بسیاری از بازی ها، تجربه لذت بخشی رو از تجربه بازی های براتون به همراه داره. اصلا به لف همین موارده که کنسول های رقیبی نظیر Asus ROG Ally و AyaNeo 2S توان رقابت باهاش رو ندارند. (البته بحث نینتندو سوییچ با اون بازی های شاد و اعتیاد آورش، کلا جداست!) درنتیجه استیم دک (برای گیمر ایرانی) بدون شک بهترین کنسول دستی برای بازی قلمداد میشه.

مطلب مرتبط: نصب SSD بر روی استیم دک

اما با وجود این مزایا، شاید صفحه نمایش 7 اینچی و LCD این کنسول کمی از لذت تجربه بازی ها کم کنه. خبر خوب اینه که در صورت علاقه میتونین از صفحه نمایش های دیگه هم برای تجربه بازی ها بهره ببرید. البته منظورم تلویزیون یا مانیتور نیست که خب اونا قابلیت تحرک (که ملاک اصلی یه کنسول دستیه) رو از شما میگیرن. خبر خوب اینه که شما میتونید این  کنسول رو به صفحه نمایش آیپد خودتون متصل و ازش استفاده کنین. اما این کار چطور انجام میشه؟ تا پایان مطلب همراه ما باش تا به راحتی بتونی صفحه نمایش استم دک رو عوض کنی.

صفحه نمایش استیم دک

نحوه استفاده از iPad به عنوان صفحه نمایش استیم دک

ساده ترین راه برای استفاده از iPad به عنوان صفحه نمایش استیم دک از طریق برنامه Steam Link میسر میشه. این نرم افزار، هر تصویری که بر روی Steam Deck می بینید رو به آیپد منتقل میکنه. اما بهتره بدونید که آیپد و کنسول استیم دک باید همزمان به یک وای فای (مودم Wi-Fi) وصل باشن.

1. دانلود برنامه Steam Link

صفحه نمایش استیم دک

قبل از هرچیز باید وارد اپ استور آیپد خودتون بشید و اپ یا نرم افزار “Steam Link” رو از اونجا دانلود و نصب کنید. این نرم افزار رایگانه و یه سری تنظیمات هم داره که در ادامه توضیح میدیم.

2. اجرای Steam Link

صفحه نمایش استیم دک

بلوتوث را فعال و سپس وارد برنامه Steam Link بشید. با فرض اینکه کنسول استیم دک هم روشن باشه، پس از چند لحظه این دو دستگاه با همدیگه آشنا میشن.

3. شروع به بازی کنید

صفحه نمایش استیم دک

پس از پایان پروسه اتصال، تنها کافیست که روی گزینه Start Playing ضربه بزنید و از تجربه بازی کردنتون لذت ببرید.

4. انجام تنظیمات

صفحه نمایش استیم دک

این گزینه اختیاریه و مثل اکثر نرم افزارهای اینچینین دیگه، شما میتونید به بعضی از آپشن ها دسترسی داشته باشید. این بخش با زدن ضربه به روی صفحه نمایش آیپد براتون نمایان میشه. مثلا میتونید کنترل های لمسی صفحه نمایش رو برای راحتی خودتون تنظیم کنید یا میزان صدای بازی رو کم یا زیاد کنید (اینو بدونید که صدای بازی قراره از اسپیکر آیپد پخش بشه)

خب به پایان مطلب رسیدیم و دیدید که به راحتی میشه صفحه نمایش استیم دک رو درون آیپد مشاهده کرد و از کیفیت بالای اون لذت برد. ما آموزش دیگه ای هم با عنوان چگونه در استیم به صورت آفلاین ظاهر شویم ، ارائه کردیم که میتونید در صورت تمایل، اون رو هم مطالعه کنید.

منبع: TomsGuide

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*