تایید مایکروسافت و اکتیویژن بر تأثیر منفی گیم پس بر فروش بازی ها


شایان ترمیمی 25 بهمن 1401 3 دقیقه مطالعه
تایید مایکروسافت و اکتیویژن بر تأثیر منفی گیم پس بر فروش بازی ها

تأثیر منفی گیم پس بر فروش بازی ها موضوعی ست که مدت ها از سوی منابع مختلف عنوان میشد که حالا مایکروسافت و اکتیویژن نیز به آن اذعان دارند.

نزدیک به 6 سال از زمان معرفی سرویس گیم پس (Game Pass) می گذرد. ارزش باورنکردنی این سرویس را نمی توان انکار کرد. توسعه دهندگان نیز همچنین در مورد مزایایی که خدمات اشتراک این سرویس و دسترسی به پایگاه بزرگتری از بازیکنان به ارمغان می آورد، صحبت کرده اند. با این اوصاف، اینکه آیا در دسترس بودن یک بازی در گیم پس بر فروش آن تأثیر می‌گذارد یا نه، چیزیست که اغلب در بین کارشناسان محل تردید می باشد.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) اخیراً یافته‌های خود را از بررسی خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت منتشر کرد و به طور موقت به این نتیجه رسید که این معامله می‌تواند به طور بالقوه به گیمرها آسیب برساند. به عنوان بخشی از یافته ها، این نهاد نظارتی فاش کرد که طبق اعتراف مایکروسافت سرویس گیم پس بر فروش بازی ها تأثیر منفی می گذارد.

همچنین طبق اعلام مایکروسافت، تجزیه و تحلیل داخلی آن نشان می‌دهد که فروش بازی‌ها در 12 ماه ابتدایی اضافه شدن آنها به سرویس گیم پس، کاهش چندین درصدی دارد. جالب اینجاست که CMA همچنین در گزارش خود اشاره می‌کند که طبق گفته مایکروسافت، اکتیویژن تمایلی به قرار دادن بازی‌های خود در این سرویس نداشت، زیرا معتقد است که به شدت از فروش بازی ها در زمان عرضه می کاهد.

البته موارد بسیاری هم گزارش شده که سرویس گیم پس به دیده شدن و فروش یک اثر خاص، کمک کرده است. مایکروسافت اخیرا طبق گزارشی درآمد گیم پس را عالی در نظر گرفت، اما از اجتناب ناپذیر بودن افزایش قیمت ایکس باکس و گیم پس خبر داد.

منبع: Gamingbolt

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*