افزایش درآمد بازیهای ویدیویی در بریتانیا – 4 و نیم میلیارد پوند در سال 2022!


شایان ترمیمی 21 دی 1401 2 دقیقه مطالعه
افزایش درآمد بازیهای ویدیویی در بریتانیا – 4 و نیم میلیارد پوند در سال 2022!

افزایش درآمد بازیهای ویدیویی برای چندمین سال پیاپی تکرار شده و سال 2023 هم با رشد 2.5 درصدی در فروش همراه بود. بازی های ویدیویی سالهاست که سرگرمی برتر انگلیسی ها برشمرده می شود.

ارقام اولیه گزارش سالانه انجمن سرگرمی‌های دیجیتال و خرده‌فروشی (ERA) نشان می‌دهد که بازی‌های ویدیویی 42.1 درصد از کل درآمدهای سرگرمی خانگی در سال 2022 بریتانیا را تشکیل می‌دهند. طبق تخمین این سازمان، بازی ها در سال گذشته 4.66 میلیارد پوند به دست آورده اند. این رقم افزایش 2.3 درصدی این بخش را نسبت به سال 2021 نشان می دهد.. این بدان معناست که یک بار دیگر، بازی‌ها بزرگترین صنعت سرگرمی خانگی در بریتانیا هستند.

فروش دیجیتالی بازی ها اغلب نامشخص است و باید با تخمین در مورد آن صحبت کرد. طبق تخمین ERA ، بیشتر این رقم مربوط به فروش دیجیتالی بازی هاست که حدود 4.17 میلیارد پوند درآمد برآورد می شود. فروش دیجیتالی با رشد 3.1 درصدی تأثیر زیادی در افزایش درآمد بازیهای ویدیویی داشته است.

از سوی دیگر، فروش بازی های فیزیکی برای سال 2022 با افت 4.5 درصدی مواجه شد و به 488 میلیون پوند رسید. این رقم تنها 10 درصد از فروش کل را تشکیل می دهد. کیم بیلی، رئیس ERA، اظهار داشت:

بازی همچنان رهبر اغلب نامشخص بازار سرگرمی است. در حالی که رشد 2.3 درصدی کمتر از صنعت ویدیو یا موسیقی بود، اما مقیاس آن بسیار زیاد است و از نظر نوآوری و هیجان همچنان سرعت کل بخش سرگرمی را تعیین می کند.

طبق تخمین ها، در سال 2022، کل بازار سرگرمی های خانگی بریتانیا (که شامل موسیقی و ویدیو و همچنین فروش بازی می شود) درآمدی معادل 11.1 میلیارد پوند داشته اند. بعد از انتشار صورت های مالی برای سه ماهه چهارم 2022 در حوالی ماه مارس، ERA نتیجه کلی را منتشر خواهد کرد.

منبع: Eurogamer

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*