آینده بازی آنچارتد چه خواهد شد؟


admin 5 مرداد 1401 5 دقیقه مطالعه
آینده بازی آنچارتد چه خواهد شد؟

بازی Uncharted 4: A Thief’s End حکم پایانی بر داستان نیتن دریک داشت. اما همه می دانیم که سونی اصلا علاقه ای به پایان دادن به کل مجموعه ندارد. آیا بازی و نسخه پنجمی بر این مجموعه وجود خواهد داشت؟

سری بازی های آنچارتد (Uncharted) موفقیت بزرگی برای پلی استیشن به همراه داشته است. تجربه ای که به عنوان ادای احترام به ماجراهای هیجان انگیز ایندیانا جونز و میراث سینمای ماجراجویی آغاز گشت، حالا به یک فرنچایز بزرگ تبدیل شده است. به تازگی فیلمی هم بر اساس و نام همین بازی اکران و با استقبال و فروش خوبی هم همراه شد. حالا دیگر نیتن دریک به خوبی و حقیقتاً از سایه لارا کرافت بیرون آمده و مجموعه‌ای را خلق کرده است که لقبی کم‌تر از پیشگامی برای آن نمی توان متصور بود. فرنچایز آنچارتد که تحسین جهانی را به خود اختصاص داده و فروش گسترده ای را به ارمغان می آورد، یکی از IP های انحصاری کلیدی در تضمین برتری پلی استیشن 3 و 4 در جنگ کنسول ها بوده و هست.

حالا اما آینده سری بازی (اگر واقعاً وجود داشته باشد) فعلا نامشخص است. شایعاتی در مورد احتمال وجود و ساخت نسخه جدید منتشر شده است، اما با توجه به اینکه Uncharted 4 در سال 2016 تماماً به سفرهای خارق‌العاده نیتن دریک پایان داده است، مشخص نیست که هر نوع دنباله‌ای در صورت وجود به چه شکل خواهد بود. آیا دنباله ای مستقیم بر شخصیت های اصلی این مجموعه ساخته خواهد شد و یا همانند نسخه میراث گمشده (The Lost Legacy) داستان شخصیت های فرعی را دنبال خواهد کرد. بهرحال، هر اتفاقی که بیفتد، بعید است که ناتی داگ، استودیو سازنده این مجموعه بازی بخواهد اجازه دهد چنین آی پی محبوب و سودآوری بی سر و صدا به افسانه تبدیل شود.

پایان خوش و شیرین بهتر از تلخی بی پایان

اولین و کوچکترین احتمال، عدم انجام هر کاری است. با پایان رضایت‌بخشی که داستان نیتن دریک در آنچارتد 4 داشت، ناتی داگ به سادگی می‌تواند تصمیم به پایان دادن این مجموعه در همینجا که بهترین مکان ممکن است، بگیرد. با توجه به اینکه آن‌ها دیگر بر روی فرنچایز کرش بندیکوت کار نخواهند کرد و روی پروژه‌های دیگر (بخوانید لست آف آس ها) سرگرم هستند؛ با انتقال احتمالی فرنچایز به دنیای سینمایی، Uncharted به عنوان یک مجموعه بازی ممکن است با A Thief’s End بسته شده باشد. گرچه فیلم آنچارتد از نظر منتقدان موفقیت آمیز نبود، اما با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد و درآمد کافی برای حفظ سودآوری این سری به دست آورد.

نیتن دریک از بازی آنچارتد

این احتمال البته بسیار بعید است. دلیلی وجود ندارد که برند را از طریق یک رسانه انحصاری ادامه دهیم، و به نظر نمی رسد انگیزه زیادی برای این امر وجود داشته باشد. بسیاری از افراد داخلی در ناتی داگ ابراز تمایل کرده اند که آنچارتد 5 را به شکلی بسازند، مدیر خلاق بازی Uncharted: Lost Legacy آقای “شان اسکیج” اظهار داشت که “این دنیایی است که ما می خواهیم بیشتر از آن ببینیم” و به طرفداران، اطمینان خاطر بخشید. گزارش اخیر بلومبرگ نیز حاکی از آن است که ظاهراً استودیو سونی بند (Sony Bend) در حال همکاری با ناتی داگ بر روی ساخت آنچارتد جدید است، اگرچه میزان توسعه آن پروژه هنوز مشخص نیست.

 

بازی آنچارتد 4 یک اثر خیره کننده بود – این عنوان از نظر بصری استادانه طراحی شد و یکی از اولین بازی هایی بود که کاملا مرز بین تصاویر تولید شده و دنیای واقعی را از بین برد. این تصور که حالا با کنسول‌های جدید و یک دوره کاملاً جدید از نرم‌افزارها و موتورهای گرافیکی جهت استفاده، ناتی داگ این مجموعه را کنار می‌گذارد در حالی که قبلاً در آستانه فوتورئالیسم قرار داشت، کمی مضحک به نظر می‌رسد. انتشار نسخه ریمستر شده عناوین The Lost Legacy و Uncharted 4 برای پلی استیشن 5 دلیل جز تحریک اشتها برای انتشار نسخه ای جدید در آینده نخواهد داشت، زیرا نسخه نسل قبل هردو این عناوین هنوز هم از زیباترین بازی های موجود بحساب می آیند.


به نظر می رسد در بررسی بازگشت نیتن دریک به جای پرسیدن “آیا؟” باید بپرسیم “چه زمانی؟”

پس سوال این است که بازی جدید چه شکلی خواهد داشت و چه کسی آن را کارگردانی خواهد کرد. یک احتمال جذاب می تواند این باشد که با بازگشت به ابتدای داستان این مجموعه، پیش درآمدی برای سه گانه اصلی منتشر کنیم که در آن “نیتن” جوانتر و ساده لوح تر به “سالی” می پیوندد تا تیم محبوب طرفداران این سری را تشکیل دهند. این احتمال مزیت دیگری هم داشته و آن این است که این کار به خوبی با فیلم‌ این مجموعه (با بازی تام هالند) مرتبط شده و یک هم‌افزایی منظم ایجاد می‌کند و در این فرآیند، شخصیت ها را برای نسل جدیدی از طرفداران بازتعریف می‌کند. با توجه به اینکه اولین بازی این مجموعه در سال 2007 منتشر شد، این موضوع دور از ذهن نیست.

نیتن دریک و همکاران در فرنچایز آنچارتد

در صورتی که عنوان بعدی یک پیش درآمد نباشد،ناتی داگ می‌تواند اتفاقات بازی را به سمت آینده ای سوق دهد که نیتن در رأس آن نیست. سری بازی آنچارتد فاقد شخصیت نیست، و حتی بدون پیشروی شخصیت نمادین آن، نامزدهای زیادی وجود دارد که آماده حضور در این نقش هستند. این گزینه ها شامل مزدوری قدرتمند با نام “نادین راس”، برادر سرکش نیتن یعنی “سم” و یا دخترش، “کیسی” است. با این حال، اولین گزینه در میان انتخاب ها هم می تواند “کلوئی فریزر” باشد، یک چهره تثبیت شده و فوق العاده دوست داشتنی که حضورش در نسخه فرعی “میراث گمشده” بی دردسر بود و این مهر تأییدی است بر این موضوع که او می تواند این فرنچایز را در آینده پیش ببرد.

با احتمال حضور هر کدام از این شخصیت ها، شکی نیست که Uncharted 5 در آینده ای نزدیک معرفی خواهد شد. کنار گذاشتن چنین فرنچایز عظیمی توسط ناتی داگ غیرقابل تصور به نظر می رسد، به خصوص با توجه به محبوبیت بی حد و حصر مجموعه ای که حتی موفق شده است Tomb Raider را از جایگاه رفیع خود بیاندازد.

( این نوشتار، ترجمه متنی با همین عنوان در سایت CBR با کمی تصرف می باشد )

برچسب‌ها :