جیجو هفتگی در اخباری بازی ها – ۱۹ فروردین


admin 20 فروردین 1401 5 دقیقه مطالعه
جیجو هفتگی در اخباری بازی ها – ۱۹ فروردین

در هفته ای که گذشت جناب آقای جیم رایان چپ و راست از سرویس قدیمی اما جدید پلی استیشن پلاس تعریف و تمجید نمود. اپیک گیمز، غافلگیرانه موتور بازی سازی جدید خودش را بطور کامل عرضه کرد و میزبان تعریف و تمجید استودیوها و افراد حاضر در صنعت بازی بود. و رمدی مکس پین قهرمان را به دنیای بازی برمی گرداند.

جیجو هفتگی در اخبار

در این هفته جیم رایان اختصاصا به تعریف از پلی استیشن پلاس جدید پرداخت

“جیم رایان” در صدر اخبار هفته گذشته پلی استیشن

در هفته ای که گذشت جناب آقای جیم رایان، مدیرعامل پلی استیشن در صدر اخبار قرار داشت! پس از رونمایی پلی استیشن در هفته قبل از پروژه اسپارتاکوس که حالا همه می دانیم ورژنی جدید از پلی استیشن پلاس است؛ جناب جیم رایان اطلاعاتی تکمیلی را درخصوص این سرویس به اشتراک گذاشت.

ظاهرا پلی استیشن برنامه های جذابی برای پیشرفت سرویس پلاس جدید خود دارد و یکی از آنها صحبت با ناشران مختلف جهت قرار دادن بازی های بزرگ بر روی این سرویس است. جیم رایان در این خصوص گفت:

تمام بازی‌های بزرگ در این سرویس حاضر خواهند بود. ما با ناشران بزرگ و کوچک مختلفی همکاری داریم. لاین آپ پلی استیشن پلاس جدید واقعا قدرتمند است؛ چرا که ما بیش از ۲۰۰ شریک داریم تا برای انتشار بازی‌ها روی سرویس همکاری کنند.

در مصاحبه ای دیگر، وی به خرید های بزرگ آینده پلی استیشن اشاره کرد و گفت:

ما در حال رشد دادن ارگانیک استودیوهای خود و رشد دادن آن‌ها با خریدها هستیم. در سال ۲۰۲۱ صاحب پنج استودیو دیگر شدیم و در حال حاضر مشغول گفت‌وگو با Bungie هستیم و خریدهای بیشتر را نیز در برنامه داریم.

البته مشخص نیست منظور جیم رایان از رشد ارگانیک دقیقا به چه موردی اشاره دارد، زیرا به تازگی و بعد از خرید استودیو هایی که همکار همیشگی پلی استیشن بوده اند، به سراغ مواردی نظیر بانجی و Haven نیز رفته است.

آنریل انجین 5

موتور قدرتمند آنریل انجین 5، وظیفه سنگین نمایش قدرت کنسول های نسل نهم را به دوش خواهد کشید

عرضه رسمی موتور گرافیکی آنریل انجین 5

و بالاخره نسخه پنجم از پادشاه موتورهای بازی سازی مستقل یعنی آنریل انجین 5 (Unreal Engine 5) منتشر شد. اپیک گیمز که در سال 2021 نسخه آزمایشی از موتور بازی سازی خود را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده بود، حالا به طور رسمی نسخه کامل این موتور را منتشر کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های آنریل انجین 5 می‌توان به فناوری Lumen یا نورپردازی فراگیر پویا ، Nanite یا سیستم پردازشی مجازی و Temporal Super Resolution یا ارتقا موقت کیفیت تصویر اشاره کرد.

البته اپیک گیمز برای به رخ کشیدن موتور گرافیکی جدید خود 2 بازی آزمایشی را هم به نمایش گذاشت که کیفیت خارق العاده ای دارند. و نتیجه این کیفیت چیزی نیست جز همراهی تیم های مختلف با اپیک گیمز. استودیو کوالیشن سازنده بازی های گیرز ایکس باکس، کریستال داینامیکس (برای ساخت تام رایدر جدید)، استودیو Haven (استودیو اختصاصی سونی) و چندین استودیو دیگر از پیشگامان استفاده از این موتور بازی سازی خواهند بود. البته فراموش نکنید که ویچر جدید هم با این موتور بازی سازی ساخته خواهد شد. سی دی پراجکت رد و اپیک گیمز طی توافقی 15 ساله به یکدیگر بر بهتر شدن این موتور بازی سازی جهت استفاده در ساخت بازی های جهان باز همکاری خواهند داشت. تصور بازی هایی که با این موتور بازی سازی ساخته خواهند شد، هوش از سر می پراند!

رینبوسیکس موبایل

یوبیسافت برای رقابت در بازار بازی های موبایل، پرطرفدار ترین آی پی آنلاین خود را آماده می کند.

معرفی نسخه موبایل از سری محبوب Rainbowsix

بعد از موفقیت های فراوان بازی های شوتر آنلاین موبایل، حالا یوبیسافت هم وارد میدان شده وچی بهتر از نسخه موبایل یکی از پرطرفدار ترین شوتر های تاکتیکی و آنلاین اخیر؟!

این بازی که Rainbow Six Mobile نام دارد، تجربه‌ای یکسان با بازی محبوب رینبو سیکس سیج را برای گیمرهای موبایلی فراهم می‌کند. بازیکنان در دو تیم پنج نفره روبه‌روی هم قرار خواهند گرفت و در تعدادی از نقشه های معروف سری مانند Bank و Border ، به همراه اپراتورهای شناخته شده ای همانند Sledge ،Twitch و Thermite به مبارزه خواهند پرداخت.

این بازی که حدوداً سه سال در دست ساخت قرار دارد، برای عرضه در سال جاری میلادی برنامه ریزی شده و برای کاربران هر دو سیستم عامل آندروید و آی او اس در دسترس قرار می گیرد.

بهترین بازی های بفتا

برندگان مراسم جوایز بفتا 2022 در بخش بازی های ویدیویی

برندگان جوایز بفتا 2022 در بخش بازی های ویدیویی معرفی شدند

بالاخره و در آغاز ماه چهارم سال 2022، نوبت به آخرین مراسم جوایز بازی های سال 2021 رسید تا بهترین های سال 2021 را معرفی کند. هفته گذشته و طی هجدهمین دوره مراسم جوایز آکادمی بازی بریتانیا، بازی تحسین شده Returnal توانست جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کند. ضمن تبریک به سونی و استودیویی که حالا بطور رسمی به عنوان زیرمجموعه پلی استیشن به کار خود ادامه می دهد، بازی ریترنال توانست مجموعاً 4 جایزه را از آن خود کند.

بدین ترتیب و با 2 جایزه ای که بازی Ratchet & Clank: Rift Apart توانست کسب کند، استودیو و بازی های انحصاری سونی توانستند جمعاً 6 جایزه از 18 جایزه ممکن را کسب کنند. اتفاقی که به قول جف راس، کارگردان بازی Days Gone، ظاهراً سونی به آن خیلی اهمیت می دهد.

پوستر بازی مکس پین

2 نسخه ابتدایی و محبوب از مجموعه مکس پین، لباس نو به تن خواهند کرد

دو بازی ابتدایی مجموعه Max Payne توسط رمدی بازسازی خواهند شد

بله، درست خواندید. گرچه اصلا احتمال به وقوع پیوستن این اتفاق بعید نبود، حالا قرار است که دو نسخه ابتدایی (و اجازه بدهید بگویم شاهکار) از مجموعه مکس پین توسط رمدی و با سرمایه گذاری راک استار برای پی سی و کنسول های نسل نهم بصورت کامل بازسازی شوند. البته این خبر شاید خبر خوبی هم نباشد. زیرا اگر نگاهی به ریمیک های اخیر از شاهکار های صنعت بازی بیاندازید (که اتفاقا در یک مورد پای راک استار درمیان است) متوجه می شوید که بازسازی ها همیشه هم خوب نیستند. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که این بازسازی در حد و اندازه های بازسازی رزیدنت ایول 2 خواهد بود یا به افتضاحی همانند بازسازی سه گانه کلاسیک GTA تبدیل می شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*