جیجو هفتگی در اخبار بازی ها – 12 فروردین


admin 13 فروردین 1401 6 دقیقه مطالعه
جیجو هفتگی در اخبار بازی ها – 12 فروردین

در هفته ای که راک استار به دارایی ش آتش زد و فروش اقساطی به راه انداخت؛ سونی با رونمایی از پلی استیشن پلاس جدید گرد و خاکی به پا کرد. گرد و خاکی که متأسفانه بر پیکر مراسم E3 نشسته و هر سال این مراسم را در قبرستان خاطرات دفن می کند.

با من در جیجوگیم همراه باشید تا مروری داشته باشیم بر اتفاقاتی که هفته قبل در دنیای بازی های ویدیویی افتاد.

 

GTA Plus

سرویس اشتراکی GTA Online: پرداخت درون بازی به صورت اقساط!

سرویس اشتراکی +GTA معرفی شد؛ پرداخت های درون بازی بصورت اقساط!

در ابتدای هفته ی قبل، راک استار از سرویس اشتراکی جدیدی با نام +GTA رونمایی کرد. سرویسی که با پرداخت مبلغ ماهانه 6 دلار بعنوان حق عضویت (شما بخوانید قسط) لایق دریافت پول بصورت ماهانه (مبلغ 500 هزار دلار)، املاک قابل سکونت، اتومبیل های ویژه، کم شدن حق عضویت باشگاه ها و … در بازی GTA Online خواهید بود. این سرویس بلافاصله شروع به کار کرد، بطوریکه اولین ماه از این سرویس اشتراک در تاریخ 9 فروردین شروع شده و تا 7 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. باید دید در ادامه چه مزایا و پاداش های دیگری توسط راک استار سخاوتمند در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

سرویس ایکس باکس گیم پس

هزینه فراوان اکس باکس بر روی سرویس ایکس باکس گیم پس

هزینه هنگفت برای حضور Guardians of the Galaxy بر روی گیم پس

طبق تخمین یکی از تحلیلگران ارشد موسسه مالی MST ، ایکس باکس برای آوردن بازی Guardians of the Galaxy بر روی سرویس اشتراکی محبوب خود مبلغی بین 5 تا 10 میلیون دلار هزینه کرده است. هزینه ای که با توجه به عقبه ریخت و پاش های چند صد میلیون دلاری مایکروسافت بر روی این سرویس، دور از انتظار نیست.

همچنین در هفته ای که گذشت با توجه به توضیحات صفحه بازی Resident Evil: Village در فروشگاه ایکس باکس کشور لهستان، شایعه ای مبنی بر حضور این بازی بر روی گیم پس نیز مطرح شد، که البته بلافاصله با توضیحات یکی از افراد تیم ایکس باکس تکذیب شد.

فیفا 23 - جیجو 12 فروردین

جنگ سرد بین EA و فدراسون جهانی فوتبال (FIFA) برای نسخه بعدی از بازی پرطرفدار فوتبال

شایعه: تغییر نام سری بازی FIFA به EA Sports FC

احتمالا به زودی و بالاخره، کلمه “شایعه” از ابتدای تیتر این خبر برداشته خواهد شد. با توجه به ثبت دامنه رسمی تحت عنوان جدید از طرف EA و صحبت های دوباره جناب آقای “جف گراب” تحلیلگر مشهور، از حالا به بعد دیگر سری بازی محبوب، مشهور و همچنین پول ساز EA یعنی FIFA را با این نام در صنعت بازی های ویدیویی مشاهده نخواهیم کرد.

ظاهراً فدراسون جهانی فوتبال (FIFA) برای تمدید قرارداد جهت یک دوره 4 ساله، مبلغ 2 و نیم میلیارد دلار را طلب کرده است! فارغ از بحث مالی، یک سری از محدودیت ها و قوانین جدیدی بر نحوه درآمدزایی از موارد درخواستی فیفا نیز بوده است که EA رضای به انجام آن نبود. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که در صورت عدم توافق، فیفا درآمدزایی مهمی را از دست خواهد داد.

باید منتظر ماند و شاهد نتیجه پایان جنگ سرد بین این دو بود.

پلی استیشن پلاس

سرویس کهنه کار پلی استیشن برای رقابت با ایکس باکس گیم پس، متحول شد.

پلی استیشن پلاس جدید: چهره ای قدیمی با باطنی جدید

و بالاخره روز موعود فرا رسید و سونی از سرویس جدید گیمینگ خود رونمایی کرد. در حالی که دیگر سرویسی با نام پلی استیشن ناو (Playstation Now) وجود نخواهد داشت، شاهد ادغام این سرویس با پلی استیشن پلاس هستیم. (و ظاهرا باید تا مدتی سرویس جدید را با نام “پلی استیشن پلاس جدید” خطاب کنیم).

البته همانطور که انتظار می رفت شاهد ادغام صرف این دو سرویس نبودیم و ویژگی هایی جدید هم میزبان ما در این سرویس تازه نفس خواهند بود. پلی استیشن پلاس جدید در سه سطح مختلف در دسترس خواهند بود:

سرویس PlayStation Plus Essential با هزینه اشتراک ماهانه 10 دلار و سالانه 60 دلار
سرویس PlayStation Plus Extra با هزینه اشتراک ماهانه 15 دلار و سالانه 100 دلار
سرویس PlayStation Plus Premium با هزینه اشتراک ماهانه 18 دلار و سالانه 120 دلار
ارزان قیمت ترین سطح این سرویس با نام “اسنشیال” در واقع همان سرویس پلی استیشن پلاس قدیمی است و با همان مزایا. بازی های رایگان ماهانه + امکان تجربه بخش آنلاین بازی ها + فضای ابری برای ذخیره سازی فایل های ذخیره و تصاویر

دومین سطح از سرویس جدید با نام “اکسترا” علاوه بر مزایای سطح قبلی، به شما امکان دسترسی و دانلود بخشی از بازی های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 را می دهد که قرار است کاتالوگ این عناوین، ماه به ماه غنی تر شود. بطور مثال، در آغاز کار این سرویس، وعده حضور بازی هایی نظیر: دث استردینگ، ریترنال، مورتال کامبت 11 و هر دو عنوان اسپایدرمن استودیو اینسامنیاک داده شده است.

و اما در گران ترین سطح این سرویس با نام “پرمیوم” کاربران ضمن داشتن مزایای 2 سطح ارزان تر، به کاتالوگ ارزشمندی از عناوین کنسول های کلاسیک پلی استیشن دسترسی خواهند داشت. عناوینی از PS1، PS2، PS3 و PSP که البته عناوین PS3 فقط به صورت استریم در دسترس قرار گرفته و امکان دانلود و اجرا مستقیم بر روی کنسول را ندارند. (ظاهرا همیشه باید یک جای کار بلنگد)

نکته بسیار بسیار مهمی در سطح سوم این سرویس نهفته ست و آن امکان تجربه بازی های پلی استیشن – از کنسول اول گرفته تا به کنسول جدید و نسل نهمی – بر روی رایانه های شخصی به صورت استریم است.

گرچه همچنان خبری از حضور بازی ها در زمان عرضه بر روی این سرویس نیست؛ اما امکان استریم بازی های کلاسیک بر روی پی سی در کشور هایی که اینترنت پر سرعتی در اختیار دارند، می تواند برگ برنده ای برای این سرویس باشد.

جیجو  12 فروردین - Breath of the Wild 2

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 با تأخیر و در بهار سال 2023 منتشر خواهد شد.

تأخیر در عرضه بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2

آخرین بازی اورجینال منتشر شده از سر بازی های زلدا یعنی Breath Of The Wild که در سال 2017 منتشر شد، یک شاهکار به تمام معنا بود و از آن زمان طرفداران برای ماجراجویی جدید با “لینک” شخصیت بازی، لحظه شماری می کنند. انتظاری که حالا طولانی تر هم خواهد شد، زیرا نینتندو با انتشار یک تریلر خبر از تأخیر و انتشار بازی در سال 2023 داد. تأخیری که دلیل آن تلاش برای هرچه بهتر کردن بازی اعلام شده است. شاید هم از نگاه نینتندو، انتشار بازی در سالی که استارفیلد، گاد آف وار – رگناروگ و الدن رینگ منتشر شده اند، کار عقلانی نباشد!

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*