رکورد تعداد بازیکنان آنلاین در استیم باز هم شکسته شد


حامد کفشگیری 7 آذر 1401 3 دقیقه مطالعه
رکورد تعداد بازیکنان آنلاین در استیم باز هم شکسته شد

رکورد تعداد بازیکنان آنلاین استیم دوباره شکسته شد. اتفاقی که در چند وقت اخیر به عادت تبدیل شده و این پلتفرم برخلاف پیش بینی ها، دوباره در حال اوج گرفتن است.


طبق آخرین اخبار از استیم (Steam)، این پلتفرم در یک روز، نه یک بار بلکه 2 بار رکورد بازیکنان آنلاین را شکست. اوایل امروز، پایگاه SteamDB آمار 31،379،760 کاربر همزمان را ثبت کرد، اما بعد از ظهر امروز، این تعداد حتی بیشتر شد و به رقم خیره کننده 31،906،400 بازیکن همزمان رسید.

البته خود پلتفرم استیم، معمولاً ارقام متفاوتی را ارائه می دهد. بطور مثال، رقم به نمایش درآمده در این پلتفرم، عدد 31,953,262  را نمایش می دهد. اما جالب تر از رکورد بازیکنان آنلاین، این است که تمام این بازیکنان هم در آن زمان، بیکار یا AFK نبودند. پایگاه اطلاعاتی SteamDB تخمین می‌زند که در زمان ثبت رکورد، 9.4 میلیون نفر به طور فعال در بازی یا در حال استفاده از نرم افزار دیگر بودند.

تقریباً یک ماه پیش بود که رکود بازیکنان آنلاین استیم شکسته شده بود. رکوردهای این پلتفرم معمولاً در مواقعی شکسته می‌شود که بسیاری از بازیکنان در حال گذراندن اوقات فراغت بوده یا در خانه مانده‌اند. بنابراین منطقی است که در تعطیلات آخر هفته اروپا، افراد بیشتری نسبت به زمان های دیگر، آنلاین بازی می‌کنند.

روند صعودی Steam دو سال پیش و از ژانویه 2020 شروع شد. زمانی که جهان در آغاز بحران کرونا، شروع به قرنطینه شدن کرد. از آن زمان این رکورد تاکنون چندین بار شکسته شده است. اما جالب است اگر بدانیم، چه بازی هایی توانسته اند گیمرها را در این آخر هفته مشغول کنند؟ طبق اعلام استیم، بازی‌های برتر این تعطیلات آخر هفته را عناوین بزرگ CS:GO و Dota 2 به همراه Modern Warfare 2 و PUBG: Battlegrounds تشکیل داده اند.

منبع: Gamesradar

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*