جدیدترین آمار فروش GTA 5 و Red Dead Redemption 2


شایان ترمیمی 18 آبان 1401 3 دقیقه مطالعه
جدیدترین آمار فروش GTA 5 و Red Dead Redemption 2

جدیدترین آمار فروش بازی های GTA 5 و Red Dead Redemption 2 اعلام شده توسط شرکت بزرگ Take-Two ، همچنان هوش از سرتان می برد.


در جدیدترین اخبار بازی، شرکت بزرگ تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) گزارش درآمد سه ماهه خود را منتشر کرد. این گزارش شامل 2 آی پی پولساز راک استار یعنی GTA 5 و Red Dead Redemption 2 نیز می شود. آماری که حکایت از فروش فک برانداز این 2 پس از گذشت سال ها دارد.

طبق گزارش جدید تیک تو، عدد فروش مهمترین بازی راک استار یعنی GTA5 به 170 میلیون نسخه رسید. این درحالیست که نشانگر فروش کل مجموعه GTA عدد 385 میلیون واحد را نشان می دهد. این عدد در سه ماهه قبلی (که آگوست اعلام شده بود)  380 میلیون واحد بود. این رقم، نشان از فروش 5 میلیون نسخه ای این فرنچایز (خصوصاً نسخه پنجم) در سه ماه و بعد از گذشت قریب به 10 سال دارد! طبیعی ست که گروه NPD در مارس 2022 اعلام کرد این اثر، پرفروش ترین اثر دنیای سرگرمی در دهه گذشته‌ی امریکاست.

اما می رسیم به آی پی دوم راک استار یعنی Red Dead Redemption. از این عنوان جهان باز، تاکنون بیش از 46 میلیون فروخته شده که رقم قبلی آن (سه ماه قبل)  45 میلیون واحد بود. این نسخه به همراه نسخه اول، تاکنون 70 میلیون واحد در سراسر جهان فروش داشته اند.

بدین ترتیب، آمار فروش GTA 5 و Red Dead Redemption 2 نشان دهنده سود سرشاری‌ست که مجموعه استودیوهای راک استار برای شرکت تیک تو به همراه دارند. البته این شرکت از بازی ها و استودیو ها دیگر نظیر بازی Borderlands 3 ساخته گیرباکس هم سود کمی دریافت نمی کند.

راک استار در حال حاضر بر نسخه بعدی Grand Theft Auto مشغول به کار است. در ماه سپتامبر گذشته، شاهد لیک عظیم گیم پلی GTA6 بودیم که صنعت بازی را تا مدتی، درگیر مصائب خود کرده بود. استراوس زلنیک، مدیرعامل تیک تو اخیراً عنوان کرد که این افشاگری، هیچ تأثیری بر توسعه این عنوان یا عناوین دیگر نداشته است. گرچه که وی این اتفاق را بسیار ناامیدکننده خطاب کرده و خبر از تشدید مسائل امنیتی این شرکت داد.

منبع: Gamingbolt

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*