لقب طولانی ترین زمان معرفی تا انتشار یک بازی به Beyond Good & Evil 2 رسید!


شایان ترمیمی 11 مهر 1401 3 دقیقه مطالعه
لقب طولانی ترین زمان معرفی تا انتشار یک بازی به Beyond Good & Evil 2 رسید!

بازی Beyond Good & Evil 2 حالا با پشت سر گذاشتن Duke Nukem ، لقب طولانی ترین زمان بین معرفی تا انتشار یک بازی را یدک می کشد!


نزدیک به دو دهه از انتشار بازی Beyond Good & Evil کمپانی یوبی سافت می گذرد. این بازی روی PS2 راه اندازی شد و بازیکنان را با داستان جذاب و دنیای خود شگفت زده کرد. اما بیشتر از همه توانایی حرکت یکپارچه از سطح سیاره به فضای بیرونی این بازی بود که همگان را متعجب کرد. دستاوردی که در زمان خود، یک شگفتی فنی بحساب می آمد. این بازی گرچه به هیچ وجه یک موفقیت تجاری بزرگ نبود،  اما توانست ضمن تبدیل شدن به یک بازی پیشگام در ژانری متفاوت، وعده ظهور یک سه گانه جدید را دهد.

اما متأسفانه دنباله آن تاکنون چیزی نبوده که انتظار داشتیم. زیرا Beyond Good & Evil 2 به دلیل داشتن طولانی ترین زمان بین معرفی و انتشار، حالا پرچمدار این رکورد است. عنوانی که هنوز هم تاریخ انتشار مشخصی ندارد. دارنده قبلی این رکورد بازی Duke Nukem Forever بود. شاید به این دلیل که دیدن روشنایی روز برای همیشه طول کشید. این بازی شوتر اول شخص، اولین بار در سال 1997 معرفی شد اما تا سال 2011 منتشر نشد، تا 14 سال تاخیر برای آن ثبت گردد.

چطور بازی Beyond Good & Evil 2 به لقب طولانی ترین زمان ساخت یک بازی ویدیویی رسید

زمان دقیق ساخت بازی Duke Nukem Forever تعداد 5156 روز بود و اکنون پروژه یوبیسافت به سلامتی از این رکورد عبور کرده است. زمان انتشار اولین تریلر Beyond Good & Evil 2 به 5238 روز پیش می‌رسد. این محاسبه توسط یکی از نویسندگان رسانه GamesIndustry انجام شده و به نظر صحیح می رسد. بازی Beyond Good & Evil 2 برای اولین بار در سال 2008 معرفی شد. بنابراین متأسفانه یا پیروزمندانه، اعطای این لقب به بازی کاملا درست است.

درحالی که بسیاری از طرفداران معتقدند ساخت این بازی به آرامی متوقف شده، اما یوبیسافت همچنان اصرار دارد که این بازی را لغو نکرده است. با این حال، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این پروژه پس از جدایی خالق آن یعنی میشل آنسل (که برای ساخت مجموعه Rayman هم شناخته می شود)، وضعیت خوبی ندارد.

جای بسی افسوس است که در این سال ها شاهد عرضه 13 بازی اصلی و 12 نسخه فرعی از مجموعه Assassin’s Creed بوده ایم، اما برای ساخته شدن یک بازی خاص و هنری باید اینچنین انتظار کشید. همچنان از محتویات و حال و هوای این بازی اطلاعاتی در دسترس نیست. پس از تریلر سال 2017 این اثر که محیط هایی جدا از نسخه اول را نشان می داد، هیچ نمایش دیگری از این بازی ندیده ایم. طبق اظهار نظر یکی از منابع داخلی صنعت ویدیوگیم، این بازی تا زمان انتشار خود، هنوز چندین سال فاصله دارد!

منبع: TheGamer

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*