استودیو EA Motive : انتخابی عالی برای ساخت بازی Iron Man


حامد کفشگیری 8 مهر 1401 5 دقیقه مطالعه
استودیو EA Motive : انتخابی عالی برای ساخت بازی Iron Man

استودیو Motive شرکت الکترونیک آرتز به آرامی و با اقتباس هایش از هنر هفتم، برای خود نامی در صنعت بازی دست و پا کرده است. نامی که احتمالا با ساخت Iron Man مشهور تر هم خواهد شد.


با وجود تمام جذابیت های شخصیت تونی استارک، تنها بازی اقتباسی از این قهرمان مربوط به اثری است که به سختی می توان تجربه کرد. تنها بازی ویدیویی ارزشمند Iron Man، نسخه مربوط به هدست واقعیت مجازی PS VR می باشد که برای تجربه ش باید به اندازه تونی استارک، پول داشته باشید. اما اکنون زمان آن رسیده که یکی از محبوب‌ترین کاراکتر های گروه انتقام‌جویان بازی AAA اختصاصی خود را داشته باشد. یک بازی اختصاصی که برای همه بازیکنان در دسترس‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.

چند وقت پیش بود که EA از بازی ابرقهرمانی جدید Iron Man رونمایی کرد. در زمان رونمایی از این بازی، مشخص شد که ستودیو ی Motive وظیفه ساخت آن را برعهده خواهد داشت. برخلاف ساخته های قبلی این استودیو یعنی مجموعه Star wars: Battlefront ، این بازی در ژانر اکشن ماجراجویی و تک نفره داستانی روایت می شود. در ادامه هم با تأیید مارول گیمز، مشخص شد که داستان این اثر هم بر اساس فیلم ها و یا کمیک های قبلی نیست و روایت تازه ای از ابرقهرمان معروف مارول خواهد داشت. البته که هنوز در مراحل پیش تولید این ساخته قرار داریم و مدت ها تا انتشار آن زمان باقی مانده است.

استودیو Motive

چرا استودیو Motive، توسعه دهنده ایده آلی برای بازی Iron Man محسوب می شود؟

استودیو Motive به دلیل کار قابل تحسینی که در بازی قبلی خود یعنی Star Wars: Squadron انجام داده، توسعه دهنده عالی برای Iron Man خواهد بود. حتما می دانید که توانایی های مرد آهنی حول محور نبردهای هوایی با سرعت سرسام آور می چرخد. خب Star Wars: Squadron هم یکی از معدود بازی های رزم هوایی است که در دهه گذشته شاهد آن بودیم. بنابراین و به لطف آن بازی، Motive آموخته که چه چیز باعث سرگرم کننده بودن بازی می‌شود. بازی Squadron ، تعادل لذت بخشی را بین نبردهای گاه به گاه فضایی (مانند نبردهای فضایی Battlefront) و گیم پلی هاردکور پیچیده تر بازی های قبلی Star Wars: Rogue Squadron برقرارکرد. ایجاد پیچیدگی لازم گیم پلی در کنار حفظ سرگرم کنندگی آن، چیزیست که در Iron Man، به دلیل ابزارهای بسیار متنوع او حیاتی خواهد بود.

ساخت بازی Star Wars: Squadron، استودیو مذکور را با چالش های مجوز و کار با دیزنی آشنا کرده است. کار بر روی پروژه‌هایی اینچنین، تعادل ظریفی بین دارندگان مجوز (در اینجا مارول که متعلق به دیزنی است) و سازندگان نیاز دارد. تا بتوانند بهترین داستان ها را از دل دنیای از پیش ساخته (و روایت شده) بیرون بکشند. همچنین اعتماد شرکت دارنده لایسنس، بخش مهم دیگریست که استودیو Motive به آن دست پیدا کرده است. حالا و با نگاه به سابقه کار این استودیو، می توان فهمید که که آنها نحوه رفتار شایسته با یک IP محبوب را بلدند.

آیرون من

توجه به جزییات در کارنامه و بازی های فعلی این استودیو

توجه Motive به جزئیات در جای جای Star Wars: Rogue Squadron دیده می شود. اتفاقی که دوست داریم در Iron Man هم رخ دهد. در آن بازی، استودیو Motive با بازآفرینی دقیق بخش های داخلی هر سفینه، بازیکنان را هرچه بیشتر در تجره ای فضایی غوطه ور می کند. قرار گرفتن بر روی صندلی هدایت سفینه‌های فضایی مشهور جهان، تجربه ای جادویی به همراه دارد که فراتر از انتظارات است. این موضوع ثابت می کند که استودیو Motive، ذاتاً به جزییات ریز (و مخصوص هواران اصلی مجموعه) توجه ویژه ای دارد. البته که کابین خلبانی در Iron Man وجود نخواهد داشت. اما تماشای دنیا به وسیله کلاهخود مرد آهنی و دیدن نمایشگر جلوی چشم وی، جزییات بیشماری خواهد داشت که احتمالا این استودیو بتواند از پس آن بربیاید.
.
از ساخته های جنگ ستارگان این استودیو زیاد حرف زدیم. نباید فراموش کنیم که آخرین بازی این استودیو (که هنوز در دست ساخت است) بازسازی Dead Space است که این روزها بصورت تمام وقت در حال تکمیل آن هستند. نمایش این بازی و گوش دادن دقیق به بازخورد طرفداران، نویدبخش بازسازی تمام و کمال یکی از محبوب ترین بازی های ویدیویی در دهه گذشته است. بدین ترتیب کار استودیو Motive روی Dead Space و Star Wars نشان می‌دهد که آنها قطعاً توانایی بازسازی طرح‌های نمادین با جزئیات غنی را دارند.

پس باید گفت، گرچه Iron Man مدتهاست که برای یک بازی ویدیویی دست و پا می زند؛ اما انتخاب EA Motive به عنوان توسعه دهنده این اثر را می توان به فال نیک گرفت. گرچه این حضور سالهاست که به تعویق افتاده اما احتمالا حضوری ماندگار و پر از ماجراجویی خواهد بود.

منبع: CBR

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*