یوبیسافت دیگر بازی های “همه پسند” نخواهد ساخت!


حامد کفشگیری 22 شهریور 1401 4 دقیقه مطالعه
یوبیسافت دیگر بازی های “همه پسند” نخواهد ساخت!

انگار بعد از سالها سردرگمی، یوبیسافت دیگر نمی خواهد بازی هایش همه پسند باشد. بلکه می خواهد برای هر گیمری به سبک خودش، بازی بسازد.


یوبیسافت به تازگی رویداد اختصاصی خود با نام Ubisoft Forward را پشت سر گذاشته است. رویدادی که در آن شاهد معرفی چند بازی مختلف از مجموعه Assassin’s Creed بودیم. بازی Assassin’s Creed Mirage بزرگترین اثری بود که در این مراسم شاهد تریلر سینمایی فوق العاده زیبایی از آن بودیم. بازی Assassin’s Creed دیگری برای پلتفرم موبایل و با اسم رمز Codename Jade در مراسم امسال یوبیسافت معرفی شد. همچنین شاهد نمایش 2 تیزر کوتاه از بازی های در دست ساخت این مجموعه بودیم که به نظر هنوز در ابتدای توسعه قرار دارند.

Assassin's Creed Mirage

نمایش چندین عنوان از مجموعه بازی های Assassin’s Creed و سری The Division در رویداد Ubisoft Forward امسال، طرفداران و منتقدان زیادی پیدا کرده بود. بسیاری از بازیکنان (همانند ما در جیجوگیم) خوشحال بودند که دیگر حاضر نیست برای تجربه یک اثر از دنیای مورد علاقه شان، 150 ساعت گیم پلی طولانی (و بعضا تکراری) را پشت سر بگذرانند. بعضی دیگر به تعدد بالای عناوین معرفی شده انتقاد داشتند و نظرشان بر احتمال عدم بهینه سازی مناسب این نسخه ها اشاره داشت. نظرات مختلف فراوانی در این چند روز رد و بدل شد که ظاهرا یوبیسافت به این نظرات واکنش نشان داده است.


خبر مرتبط: قیمت 70 دلاری برای بازی های آینده یوبیسافت تصویب شد


بازی های آینده یوبیسافت ترکیبی از چند ژانر مختلف نخواهند بود

فاوزی مسمار (Fawzi Mesmar) کارگردان خلاق و یکی از اعضا بالارتبه یوبیسافت در مصاحبه ای با IGN فلسفه این شرکت را در مورد بازی های آینده اش روشن کرد. طبق اعلام مسمار، یوبیسافت دیگر نمی خواهد یک بازی اصطلاحاً همه چیز تمام بسازد. ادغام و حضور ژانر های مختلف در یک اثر، دیگر جایی در استراتژی آینده این شرکت نخواهد داشت. او می‌گوید که این شرکت می‌خواهد بازی‌های متمرکزتری بسازد که برای طرفداران (یک سبک) خاص جذاب باشد. نه تمام گیمرهای علاقه مند به بازی های این شرکت. مسمار می‌گوید: سیاست یوبیسافت در آینده تمرکز بر «عمق تجربه» به جای وسعت محتوا خواهد بود. این سخن احتمالا پاسخی برای وسعت بسیار کمتر نقشه بازی Mirage نسبت به Valhalla است.

یوبیسافت و بازی های جهان بازی

تغییر 180 درجه ای سیاست های یوبیسافت

این سیاست برای شرکتی که نامش در دهه گذشته با ساخت بازی های جهان‌ باز عظیم و پراکنده عجین بوده، تغییر کاملا بزرگی به نظر می‌رسد. برخلاف چیزی که در این یک دهه از آنها دیده ایم، نام یوبیسافت فقط به Far Cry و Assassin’s Creed محدود نمی شود. کمپانی یوبیسافت به اندازه‌ای بزرگ است که می‌تواند در هر ژانری، عنوانی برای درخشش داشته باشد. کما اینکه همین حالا هم فرنچایزهای مشهور فراوانی در اختیار دارد. Rayman، پرنس پارسی، Beyond Good and Evil و اسپلینتر سل مجموعه بازی های بسیار بزرگی هستند که عاشقان سینه چاک فراوانی دارند. اما متاسفانه در 10 سال گذشته بیشتر بازیکنان نام یوبیسافت را مساوی با Assassin’s Creed و Far Cry می دانند.

مسمار تأکید کرد که دو پروژه مرموز AC: Red و AC: Hexe که هم اکنون وارد مراحل اصلی ساخت خود شده اند، نمونه‌ای از این استراتژی هستند. در نتیجه نسخه AC: Mirage برای افرادی است که می‌خواهند به ریشه‌های سری برگردند. نسخه با اسم رمز Jade برای بازیکنان موبایلی عاشق مجموعه اساسینز کرید ساخته می شود. و بالاخره دو پروژه دیگر برای طرفداران ژانرهای دیگر  – از جمله کسانی که به دنبال یک تجربه «نقش آفرینی بزرگ» هستند – ساخته می شود.

با خواندن این مطلب هوس مرور خاطرات تجربه نسخه های قبلی مجموعه Assassin’s Creed به سرتان زده است؟ پیشنهاد می کنم تریلر سینمایی به مناسبت 15 سالگی این مجموعه را به هیچ وجه از دست ندید.

منبع: PCgamer

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*